måndag 22 september 2008

En okristligt tidig föreläsning

Idag har jag varit på en okristligt tidigt introduktionsföreläsning. Jag känner mig så jävla uppslyst så det är inte klokt. Mamma ringde innan och sa att hon hade sagt till någon att jag längtar hem och att han sa att vi saknar dig. Jag längtar inte hem. Jag vet i skön vart jag längtar. Innan jag åkte hem längtade jag hem lite grann och när jag kom innanför dörren gick jag med ett fånigt leende genom hela huset och hälsade på folket och fäna.
Men när jag kom hem hit till mitt rum igår (efter att jag spatserat runt i halva Uppsala med en resväska, en ryggsäck och en handväska, så såg ni nån mystisk varelse med mycket packning i går kväll vid halv niotiden i Uppsala var det bara jag) kändes det ännu bättre. Det känns som att där mina saker är, där är också jag. Väldigt mycket i-landsvarning på det, men ändå...
Min allrakäraste Fridavän har bekräftat mina fördomar om New York. Jävla stresstad. Men att du skulle få roligt där och att du skulle trivas det hade jag verkligen hoppats på!
Nu ska jag äta. Mamma och jag kom fram till att det är meningen med livet. Vi fick en inbjudan från missionskyrkan om att de skulle undersöka meningen med livet en kväll. Och då sa mamma att det behöver man inte undersöka, meningen med livet är att äta, är det inte så, Kämpe, frågade hon hunden och det sa han att det var. Och förut har hon frågat hästarna och de har sagt samma sak. Och mycket riktigt, missionskyrkan skulle visst börja sin kväll med en måltid.
Men om mamma och jag skulle komma dit och hävda att en sådan struntsak var meningen med livet skulle vi bli tagna för idioter. Så istället gick vi på kräftskiva och uppfyllde meningen med livet med en hel skock andra som är av samma mening. Så var det med det.
Nu ska jag äta.

4 kommentarer:

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

jovisst ar meningen med livet att ata! vad skulle det annars vara? nar jag ar har i new york langtar jag varje dag efter att fa ata en speciell god muffin, blabarsmuffin a la american. den ar sjukt stor, eller det finns val sana i sverige ocksa. med den ar sjukt god ocksa! det varsta/basta ar att den ligger pa vagen till tunnelbanan fran min studentbostad. snacka om tur! i vilkt fall som helst. jag kommer hem pa fredag. klarar inte va att vara har langre. alla ar aldre och alla kanner redan nagon och jag ar ensam i staden som aldrig sover.
jag skulle ha viljat se dig den dagen da du skrev din uppsats! eller kanske inte. men jag skulle ha viljat se din cykeltur! ha det sa gott dar uppe! kramar

Nalleros. sa...

arrgh! kommer du hem på fredag? jag kommer också hem på fredag! orkar/kan du hitta på nått på lördan? marina och jag har bestämt att vi ska gå på bio, kanske vill du hänga med?

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

absolut! jag har san angest infor att komma hem, att kanna mig misslyckad som hoppade av efter bara en vecka... men bio hanger jag garna med pa!

Nalleros. sa...

fuck them! du ska inte känna dig misslyckad! bio på lördag! sen kan vi gå och fika och prata. Om vi skulle varit med i en film eller i en bok eller nått så skulle folk som analyserade den att fråga vad vårat fik i skogen är symbol för. Det är en arbetsskada som jag har fått sedan litt.vet. att tänka så. Sveriges billigaste utbildning...