måndag 19 april 2010

"Now where is that monkey? I want to shoot something!"

Det där samtalet om projektet gick nog bra. Han började med att förtydliga att jag inte kan skriva, att jag skriver fruktansvärt dåligt och att det här var jättedåligt. Jag förstod skämtet och han fortsatte. Som avslutning sa han att det var mycket bättre än det förra han läst av projektet. Bra, sa jag, tackade för hjälpen och tänkte igenom hans förslag, ansåg dem rimliga.
Jag var beredd att älska honom för att han kom till matsalen så att jag inte behövde knacka på hans dörr. Jag satt och hade ångest för det, men det gick ju fint.
Mamma ringde och sa att jag måste pumpa cykeldäcken. Jag sa att jag går hellre än frågar någon om en cykelpump. Hon sa att jag skulle göra som mamma säger. Jag sa att jag får se.
Jag ska tydligen läsa nåt fult på öppethusdagen. Som det ser ut och känns nu blir det En kvinna satt på en rymdrakets topp. Allt annat känns allt för dödens seriöst för att yppa högt för folk.
Antologierna kom i lådor idag. En tredje del av dem hade streck i sig som inte skulle vara där och som förstör intrycket. Vi funderar på att begära en ny tredjedel eller begära sänkt pris för den första. Du ska få en bok. En med utan streck i. För vänskaps skull.
Jag samlar Captain Jack Sparrow- citat på face book. Det finns inte så mycket annat roligt att göra där, om man inte gillar att övervaka folk. Dessa är citaten jag har fått ihop hittills (den sista är nog ändå min favorit): "You look somewhat familiar. Have I threatened you before?" "Why is the rum always gone?" "Any idea when Jones might release said terrible beastie?" "Where is it? Where is my thump-thump?" "You add an agreeable sense of the macabre to any delirium." "Now where is that monkey? I want to shoot something!"
Jag har precis tittat på Trettondagsafton på DVD. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske skriva. Kanske läsa. Jag får se.

P.S. Sa jag att du skriver roligast, vän, alltid? D.S
Puss och kram

4 kommentarer:

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

Vilka underbara citat!!! Min morgon kunde inte börja bättre, eller roligare :)
Bra att det gick bra med projektsamtalet och att han framförde rimligt godtagbara förslag :)
Om du inte vill fråga någon efter cykelpump kan du alltid gå till en bensinmack, där har de en pump för bildäck, men det går lika bra att pumpa cykeldäck med den. Så gör jag i alla fall, allt för att undslippa socialt umgänge
Tror inte att det finns något fult att läsa upp, i alla fall inte det som jag har fått läsa :)
Jag vill jättegärna ha en antologi!!!
Om du inte har något att göra kan du dricka lite vin, och vips! så kommer man på hur mycket som helst att göra! Otroligt smidigt och kreativt. Kan dock bli negativt för minnet i alltför höga doser.
Tack tack för att du tycker jag är rolig, men det är bara för att kompensera upp min bristande talang.
Du skriver i vilket fall bäst, en bra blandning mellan melankoli/ångest och ironi som väger upp varandra. :)
Kramar

Nalleros. sa...

vin, mycket bra=)

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

Var det på lördag som det var öppet hus? I så fall kan jag, demokratin röstade för att vi skulle ha tentan antingen på söndag eller måndag (får välja en av dagarna helt valfritt). Så om det är på lördag kan jag komma! :)
För en gångs skull röstade demokratin var jag glad för den demokratin. Fast egentligen var det läraren som trodde att på lördag kanske det var för tidigt. Så demokratin var ju inte helt värd all ära för det. :)

Nalleros. sa...

=)jag smsar dig. vi kanske kan samåka eller nåt.=)