onsdag 6 juni 2007

Utan övningskörningsskylt.

Om cirka 44 dagar ska jag köra själv till närmaste bokhandel och haffa den sjunde och sista Harry Potter. Innan dess ska Marina och jag gå på bio.
Och igår körde jag själv till Vaggeryd. Men det är inte annat än att jag fortfarande är livrädd. För det första jag gjorde när jag hade fått mitt körkort var att glömma högerregeln. (Kör aldig bil när du är i ckocktillstånd och just sköjs av en våg lättnadskänslor). Jag ska aldrig mer glömma högerregeln i hela mitt liv, aldrig.
Och så fick de en kram båda två. Jag var en flitig kramare igår. Å, och alla tre av oss fick våra körkort, efter mycket om och men och kanske och fader vår och det här kommer gå åt helvete. Så nu kör vi utan övningskörningskylt.
Det gick inte åt helvete, inte än i alla fall. Men jag vet något annat som kommer gå nånting ditåt. Religion tenderar att gå ditåt åt.
Mammsing är suuk. Smitta mig med.
Jag slukades av alla de där bloggtesten. Har gjort massa sånna nu. På "what kind of writer are you", blev jag, inte så överraskande, poet. Så.
Mina favoriter är nog Stagnelius "Till förruttnelse", som är en dikt att gotta sig i, haha! Och Tranströmers Romerska bågar och haikudiketn "Det har hänt något". Och Jeanette von Heidenstams "Spegeln", Och LillMarit Bugges "Det är synd om människorna" och Bengt Ahlfors "Den första sommaren". C.J.L. Almqvists "Du går inte ensam", eller nått såntdär heter den.

1 kommentar:

*Malin* sa...

Grattis till körkortet!!! :-)