onsdag 14 november 2007

Fem författare på midda

Jag skulle vilja äta midda med dessa fem författare:
J.K Rowling. För att hon verkar vara en helt underbar människa som jag skulle vilja lära känna. Och varför inte över en middag. Jag ska göra min ubersmarriga köttfärspaj och sen kommer hon fråga recept... Och sen kommer vi att diskutera olika sätt att skriva, hur vi skriver, varför, när, ja, allt om skrivandet och vad som gör det! Å, gud, jag skulle var sjukt nervös. Herregud, hon är ju som en gud!

Jan Guillou. Jag hoppas att jag har stavat rätt på efternamnet, annars ber jag så mycket om ursäkt. Jag skulle vilja äta middag med dig och prata Arn. Det blir köttfärspaj. Supergott! Vi ska prata om allt, om att jag också känner mig lite kränkt på flygplatser när de söker igenom ens grejer och är allmänt otrevliga och att jag hellre tar tåg eller båt. Fast det är himla kul att flyga! Jag ska säga att Cecilia Blanka är min favorit i Arn och vi ska prata om Sveriges historia och om terrorism och allt sånt inressant!

Bob Hansson. För han verkar vara en skön kille som jag skulle kunna läsa dikter med. Hej hopp. Vilken är din favoritbok, författare, poet, vad intresserar dig, tycker du att min köttfärspaj är god? Vad sägs om mer sallad? Vill du läsa en dikt, vill du höra en jag har skrivit alldeles själv? Haha!

Astrid Lindgren. Hur kunde hon komma så långt ner? Någon får återuppliva henne så att hon kan komma och äta köttfärspaj hos mig. Hon ska berätta allt om sitt skrivande, sina karaktärer, hur hon gjorde, hur hon tänkte när hon skrev. Vad är det bästa du skrivit? Och sen får man de där härliga svaren så att man knappt inte vill våga fråga mer. Haha!

H.C. Andersen. Han ska lära mig att berätta sagor, så att folk lyssnar och inte suckar när de läst några meningar och sedan lägger ifrån sig det när det har läst två sidor. Vi hinner väl det över en middag. Det blir en lång middag. Får göra mycket paj.

Inga kommentarer: