onsdag 14 november 2007

Fem karaktärer på midda

Dessa fiktiva litterära karaktärer skulle jag vilja kalasa med:

Cecilia Blanka från Arnböckerna. Hon är sååå cool. Girlpower! Hon får mig att skratta högt i boken med sin små tuffheter, så hon ska få tillfälle att lära mig lite sånt på middan. Jag ska bli som henne. Vi ska snacka politik och att kvinnor måste hålla ihop. Och så kan hon stämma upp i sång och sjunga för mig, för jag kan inte sjunga och fullkomligt älskbeundrar personer som kan det.

Malin i Malinböckerna av Hans Peterson. Hon och jag är absoluta soulmates. Det vet jag. Medan vi smälter maten kan vi gå ut och fantisera, hunsa med våra syskon och klättra i ekarna. Sedan kan jag berätta för henne vad en hömogul är och efter efträtten kan vi gå ut och kolla höskulle efter dem. Vi hittar säkert några, för vi har ögon för sånna saker.

Luna i Harry Potter. Hon måste komma och fälla fullkomligt underbara kommentarer och varje person på middan och prata om alla skojiga saker som hennes pappa skriver om. Och hon följer säkert gärna med och letar hömogul efter efträtten. Då fäller hon säkert en såndär pricksäker kommentar igen, fullkomligt ärlig och helt igenom välmenande, drömmande och supercool.

Arn i Arnböckerna. Han är en sådan där kille som man kan prata supertrevliga saker med. Och jag tror att han och Luna skulle ha väldigt trevligt också. Han är både mjuk och hård, otroligt kärleksfull, stark och fördomsfri. Fast jag skulle i och för sig riskera att bli kär i honom...

Pippin i Sagan om Ringen. För att lätta upp stämningen, han har underbar humor, får mig att skratta, sjunger underbart, han kan sjunga med Cecilia Blanka, han kan lära mig bordsdansen som de dansar i tredje filmen och så kan vi dansa den på bordet och så kan han vara lite hömogul. Han är så underbart barnsligt roligt naiv och underbar och snäll och skojig. Honom vill jag ha på mitt kalas!

1 kommentar:

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

Älskar dina texter och alla dina tankar kring alla som texterna handlar om! Skulle också vilja träffa Luna, verkar vara en helt underbar person! Vet i alla fall att din köttfärspaj kommer att gå hem!