tisdag 28 oktober 2008

Lökdikt med kelda ostsås, inte hittad i kyldisken.

Jag stal en lök från kylskåpet
från den som har sin hylla över mig.
För jag blev sur.
Sur blev jag
för den hade en hel orangefärgad nätsäck med lök
och löken hade smulats ner i min mjölk
och soja har droppat ner på min smörpaket.
Därför tog jag en lök.
Jag behöve den till min mofa special.
Jag tror inte att personen kommer sakna sin lök,
för den hade ganska många.
Men den har nu betalat för att den lökade ner min mjölk.
Med en lök har den batalat.
Med en lök som den inte kommer sakna.
Nu kommer jag att lukta lök om mina händer.
Det gör man alltid när man lagat mat med lök.
Löken satte smak på min mofa special.
som är en köttfärsås mycket enkel att göra.
Man steker lök och köttfärsås
och kryddar lite tills det känns bra
och häver ner kelda ostsås
som man förhoppningsvis hittar vid kyldisken
innan man går och frågar någon på ica
och den hittar kelda ostsås direkt
och förklarar att de har bytt förpakning.
Jaha.
Nu äter jag min köttfärsås.

2 kommentarer:

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

haha! underbart! hämnden är ljuvlig, speciellt med smaken från en lök! :) hoppas nästan att lökpersonen saknade löken, att det är en person som räknar sina lökar om och om igen. :) tyvärr sjunger jag inte med i låtar så ofta, om jag inte är väldigt, väldigt uppgiven eller på konsert, så där kan jag inte tänka mig in hur man ska kunna tolka det som :) kramar från småland

Nalleros. sa...

jag hoppas också att människan räknar sin lökar