tisdag 16 december 2008

Favoriter i livet och annorlunda b:n.

det var under ett program på tv som en tant, som hade haft minnesförlust i elva år, sa något så underbar som min favoriter i livet.
jag vill att man ska säga det istället, när man frågar folk vilka intressen de har. vad har du för favoriter i livet?
då kommer vissa männsiskor fråga vad då? vad menar du med farvoriter i livet? och
de underbara människorna som har lite fantasi kommer att tolka det som de vill och entusiastiskt börja berätta om sina favoriter i livet.

dessutom. gott folk. jag har genomgått en förändring, jag skriver inte längre b:n som jag brukade göra. mina b:n är annorlunda nu. jag undrar vad det betyder , det måste betyda något.

jag kom på för någon dag sedan att jag kanske skulle bli stenograf, för jag skriver och antecknar väldigt fort för hand och kan se vad det står efteråt. det är bra. coolt. najs.

mina favoriter i livet? människor som jag trivs med, människor som jag tycker om, människor som jag kan prata med utan att det känns som om allting som jag säger är dumt och korkat och fel. och texter och människor och saker som tröstar och får en att må bra, får en att känna den där känslan som man känner när man har sett en riktigt bra film eller konsert. sånna saker gillar jag. det är mina favoriter i livet.
intressen? jag har inga intressen.

1 kommentar:

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

jag tror att jag har samma favoriter som dig, eller i alla fall i samma mening. intressant med bena :) det måste tyda på någon ändring som har hänt eller kommer att hända. favoriter tycker jag låter trevligare och intressantare, men jag vet inte ifall jag skulle haft så stor fantasi så att jag skulle ha kommit på favoriter om någon frågade. men, men man vet ju aldrig, man kanske har en kreativ ådra någon stans i typ näsan eller nåt. :) kramar