torsdag 15 oktober 2009

vad jag gör.

Jag har så jävla mycket att göra. Men det är saker som är roliga och jag gör dem gärna. Jag har skrivit om snöflingor och snöflingornas vals idag, jag lägger snart in den eller de texter för det blev flera och jag har ingen aning om om någon blev bra, jo, en blev bra, men sen behövde jag en dikt till och då kunde jag inte välja utöver den så då tog jag tre...det blev fyra dikter, tre sidor, med ett och ett halvt radavstånd...de andra har skrivt typ en, en och en halv...skitsamma. jag känner mig lite smått stolt också.
vi har fått en ny lärar istället för den jag inte kom överens med riktigt och han verkar helt okej bra, rolig och ger bra textkritik, jag gav honom en text, september, som han kommenterade.
jag fick lite frustrerande kommentarer av läraren i växjö om septemberdikten, men jag tror att jag förstår vad han menar med dem nu, men det tog lite bearbetning i hjärnan och lite förklaringar innan dess. jag kanske kan lägga ut dem någon annan gång, just nu har jag inte lust. kl är 22.39, helst ska jag sova vid 23.15 för att få mina åtta timmar, de är jag noga med annars kanske jag går in i väggen eller nått, men snart har jag lov, en vecka, det kan behövas lite paus.
var på en teatergruppgrej i går (fast jag egentligen inte hade tid) och kände mig utsatt och inte som en bra skådespelare, men samtidigt var det intressant och kul. vi jobbade med socialstatus, låg status, hög status och vad det är som gör att man får den, hur folk beter sig... sånt.
det är lite vad jag håller på med förutom att försöka producera texter, (sälla något att ha) tänka över kommentarer, skriva nytt, ändra, fundera på hur man ska bli bättre och kommentara andras texter och läsa...ja. men jag trivs i det också. jag funderar och skriver och läser vidare.
såg förresten direktsändningen av tillkännagivandet av nobelpris i växjö i homerossalen, det var lite kul och första gången, och jag hade faktiskt hört talas om Herat Müller innan, vilket också var lite kul. och nu läst en lite snutt av henne. gillar hennes språk.

1 kommentar:

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

kul med mycket att göra, fast när det är frivilligt och med ting som man själv tycker är kuliga :)
kramar