torsdag 6 augusti 2009

Hej, jag heter Alexandra och jag är bokoholist

Det var länge sedan jag skrev här. Sedan sist har jag packat upp alla mina böcker och stuvat in dem i bokhyllan. Jag har haft ett ovälförtjänt sommarlov. Jag har läst böcker. Mörkret hjärta, Emma, The Hours, dikter av Edith Södergran, Twilightböckerna och nu håller jag på med Wuthering Heights och den verkar vara den bästa hittills. Jag känner ingen missbrukarsymtomer i min bokkonsumsion. Jag känner mig beroende, frustrerad när jag inte har en bok att läsa och ångest när jag ska välja vilken jag ska läsa.
Hej, jag heter Alexandra och jag är bokoholist.

Jag har sökt studiebidrag igen. Nu fattas bara studieförsäkran innan pengarna kommer. De frågade hur länge jag hade tänkt att studera. 2014 fylllde jag i. Det var mitt emellan 2013 och 2015. Det kändes lagaom och alldeles för länge. Jag hoppas jag hinner bli desperat innan dess.

Marina har kommit hem från Värmland där hon har lekt med barnen och städat toaletter och träffat killar tillsammans med Sofia. Mamma säger att hon inte får åka dit igen utan p-piller, för det räcker inte bara med kondom.
Marina och jag har samma stolek på både kläder och skor nu, så vi kör gemensam garderob.

Jag tror jag ska köpa lite filmer nu. Vi behöver det, jag och Marina. Vi har sett alla filmer vi har alldeles för många gånger. Och jag fortsätter att se fram emot biopremiärer som ett barn ser fram emot julafton.

Och jag fortsätter att skriva hymner till natten. Insekter dras till ljuset, vildar håller till i mörkret.

1 kommentar:

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

Det är bra att du dock har tagit första steget i ditt beroende, att erkänna det för sig själv att man är beroende :)
Fast det är i och för sig när man vill bli botad, och det hoppas jag att du inte vill bli :)
2014.
Det lät bra. Kanske något kort. Men som sagt bra. Man kan ju inte plugga hur länge som helst, även om det är hur lockande som helst. Man måste ju ha tid att vara nyttig också :)
Biopremiärer är kul, och den som inte fattar det borde inte få ha pengar till biopremiär. De kan ge de pengarna till dig istället :)
Kramar