onsdag 1 april 2009

Solsting.

Jag tror jag har fått solsting. Uppsatsen är inlämnad, lämnades in i måndags kl ca. 15.40, tillsammans med Emmas som var sjuk och hostade och hoppades på att det onda skulle föra någoting bra med sig så som magrutor kanske, men idag sa hon att hon inte hade fått det tyvärr. På fredag ska vi fem gå på Lång dags färd mot natt och se filmen Apocalypes now och käka pizza hos Camilla. Superkulturellt.
Har fått två böcker som jag skickade efter. To the Lighthouse av Virginia Woolf med skitfin framsida och The Stranger av Camus. Camus var en fransk filosof, anhängare av en slags existensialism där han menar att vi människor inte har någon mening...universum är likgiltiga inför oss. Främlingen handlar om en känslolös, amoralisk, ateist som blir arresterad för att ha mördat en person av ingen orsak. Han säger att det var för att han fått solsting, men när han väl sitter i domstolen beskylles han mer för att inte har gråtit på sin mors begravning än att ha dödat en människa... Verkar rätt intressant efter vad jag har hört.
Alla som förut sa hej till mig i korridoren har slutat säga hej till mig nu. Fast jag mår inte bättre eller sämre för det. Jag mår lika bra. Puss och kram folket. Märker de nu hur de kommer bra överens med dem som de förut inte tyckte om, och hur de inte längre tycker om dem som de tyckte bra om i början? Pappaskalla och idioter. Folket är konstigt. Jag fattar dem inte. Och de fattar inte mig. Vi förstår inte varann. Skitsamma. Jag tror felet ligger i att jag har alldeles för stort frihetsbehov. Så fort människor har lärt känna en till en viss gräns vill de äga en på nått sätt. Då sparkar jag bakut. Kissekatt. Mjau.
Gud, vad kul med dina korridorskompisar! Sup på, snart är det valborg! Då är det vilt i Uppsalatrackterna. Jag ska försöka lära mig hur man gör... Jag hoppas att någon av de fem tar med mig ut och visar mig och guider mig runt bland fylleristerna på parkbänkar och nationer.
Knepigt det där med dygdetik, tycker jag. Fast allt är lite knepigt det där du håller på med=) men kul och interessant. Jag tror folk skulle sätta sig och gör mer såntdär hjärngympa. Jag fick för en stund för mig att det kanske skulle göra världen lite bättre, men sen kom jag på att nej... det funkar kanske inte för det...
Ska vi se nån film, för du kommer väl hem nångång under påsk? Bio? Om vi har råd med det? Ska vi klä ut oss till påskkärringar också och flyga kvast med kaffepanna och katt. Du får helt enkelt sno nån i buskarna, jag får ta den feta i stallet. Sen sticker vi till blåkulla och gör allting omavänt och kamratar med Hinhåle och hans andra häxor. En brasa också kanske skulle sitta fint. Vad ska vi elda ner? Ett hus? en båt? ett tåg? eller kanske en lastbil? Eller så kan vi hålla oss till hederlig ved? Det kvittar för mig bara jag får elda! och förbli häxa!

1 kommentar:

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

Jag åker hem mellan den 3-13 april. :)
Grejen var den att jag bara hade druckit ett glas vin, och därför tror jag att de andra tror att jag är lättpåverkad... Eller något i den stilen :)
Låter kul med valborgs firande i Uppsala, och långfärds färd :)
Syns snart! Kramar från västan