onsdag 29 april 2009

Lägger upp förråd av olika slag

Lugnet innan stormen.
Uppsala förbereder sig.
Vid Universitetsparken har de ställt ut återvinningsstationsburkar, på systemet har de ställt ut securitasvakter, folket köar för sprit, på gågatan hänger en "varannan vatten - för en bättre valborg".
Lugnet innan stormen.
Alexandra förbereder sig.
Lägger upp förråd av olika slag, mest sprit och mat, men också sekundärlitteratur. Snart ska hon fira valborg, snart ska hon skriva B-uppsats. Nu sak hon raka benen. Efter det ska hon läsa sekundärlitterarur, fundera på ringar och horokruxer, skriva uppsats-PM och så kommer helvetet braka loss.
Men än så länge är det lungt.

VAD GÖR DU?

2 kommentarer:

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

jag gör inget. jag har fem tentor innan kursen är slut. en i veckan.

så jag gör inget.

är hemma.
äter.
skriver tenta.
läser kurslitteratur.

kramar från västanvind med pollenallergi

Nalleros. sa...

shit! vad jobbigt! jag ska skriva min buppsats bara... som ingenting, mot dina fem=) lycka till darling! om du vill avbryta tentaskrivandet nån gång får du gärna skriva...vad som helst=) puss och kram, och glöm inte att ha lite kul! jaga spårvagnar eller nått! längtar till metaltown§