måndag 21 september 2009

Avatar x2

Hej igen!

Jag behöver lite hjälp med min Avatar (kort presentation av mig själv/mitt författarego) Jag har två utkast och jag behöver förslag och slaktande kritik. Jag har två exemplar. Vilken är bäst? Ska jag stryka något? Ska jag lägga till något?

Avatar:

Alexandra (Sara Magdalena) Melander, född fredagen den 17 februari år 1989 kl.12.40, planerar inte att dö någon gång snart (även om hon oskyldigt leker med tanken för att göra sin existens mer spännande). Hon skriver ord. Hon läser bok. Hon dricker te. Hon tittar film. (Det har nyttighetsfaktor plus minus noll, men hon hoppas att hon högaktningsfullt skiter i det.) De säger att hon verkar veta vem hon är, men hon vet inte vem hon är. Hon vet bara vad hon vill. Det är allt.


Alexandra (Sara Magdalena) Melander, född fredagen den 17 februari år 1989 kl.12.40, planerar inte att dö någon gång snart (även om hon oskyldigt leker med tanken för att göra sin existens mer spännande). Hon spenderar sitt liv med att skriva ord, läsa bok, se film och dricka te, vilket har nyttighetsfaktor plus minus noll, men hon hoppas att hon högaktningsfullt skiter i det. De säger att hon verkar veta vem hon är, men hon vet inte vem hon är. Hon vet bara vad hon vill. Det är allt.

3 kommentarer:

Nalleros. sa...

ska jag lägga till något för att beskriva min personlighet? vad har jag för personlighet? kanske har jag ingen? skitsnack, alla har en.

addictedtorockmusic.blogspot.com sa...

Slaktande kritik. Hmm... Lite svårt när det var bra texter.
Tycker mest om första versionen med parenteser. Då upptäcker jag lättare ironin, eller sarkasmen. Kanske du kunde dra nyttighetsfaktorn till minus, eller ironisk hög. Vidare börjar man undra vad det är hon/du vill. Vet dock inte ifall du ska spinna vidare på det, och berätta det, eller om du ska låta det vara så att folk måste fråga. Hur långt får du skriva? Du kan kanske spinna vidare på att hon/du faktiskt inte vet vem hon/du är, trots folks "fördomar". Förslag till förändring av 1 ord. Istället för "Hon skriver ord. Hon läser bok.". Till "Hon skriver ord. Hon läser ord."
Som sagt, litet svårt med slaktande kritik när det var bra texter. :)

Nalleros. sa...

tack, för hjälpen! det hjälpte=)